Reconstructie Wildlaan, Maandagsewetering en Gieterij
Gemeente Noordwijk bereidt de reconstructie Wildlaan, Maandagsewetering en Gieterij in Noordwijkerhout voor.
Asfalt en andere bestrating
Het fietsverkeer is de afgelopen jaren toegenomen. Daarom worden alle fietspaden, die nu uit tegels en asfalt bestaan, waar mogelijk verbreed en vervangen door betonplaten. Ook de banden en klinkers in de parkeervakken en tegels op de stoepen worden vernieuwd. Deze wordt gelijk met de nieuwe opbouw van de asfaltlaag vervangen door nieuwe materialen.
Aanpassing riolering en afvoer regenwater
De riolering in de Wildlaan, Maandagsewetering en Gieterij is nog in goede staat en hoeft niet te worden vervangen. Wel houden we rekening met het klimaat dat verandert. Om regenwater sneller af te voeren, haalt de gemeente afvoerputten los van het riool. Deze sluiten we aan op het oppervlaktewater. Om het water nog beter weg te laten lopen, komen er aan de kant van de sloot geen trottoirbanden meer. Bij hevige neerslag kan het water dan via de berm naar de sloot stromen.
Fases reconstructie
De reconstructie van de weg is gepland van september 2026 (na de kermis) tot juli 2027. Tijdens de werkzaamheden worden de straten in 4 fases afgesloten voor alle verkeer. Er komen omleidingsroutes. We verwachten dat het werk voor de zomer van 2027 klaar is.
- Fase A: Kerkstraat tot en met rotonde Schelftweg.
- Fase B: Maandagsewetering tot Pilarenlaan.
- Fase C: Pilarenlaan tot Maandagsewetering.
- Fase D: Maandagsewetering tot rotonde Gieterij.
Tekeningen
Bekijk onderstaande tekeningen per fase. Klik op de tekening om te vergroten. Lees je op een computer? Ga dan vervolgens met de muis over de afbeelding en druk 2x op de Ctrl-toets.





Meer informatie
Heb je vragen? Je kan ons bereiken via het e-mailadres wildlaan@noordwijk.nl (opent in nieuw tabblad). Of telefonisch via het telefoonnummer + 31 71 36 60 000.