DigiD aanvragen

Met een eigen DigiD logt u in op websites van de overheid. Het is uw online identiteitsbewijs en handtekening.

Met uw DigiD kunt u bijvoorbeeld zelf online:

  • belastingaangifte doen;
  • een uittreksel uit de basisregistratie personen (BRP) aanvragen;
  • uw verhuizing doorgeven.

Wilt u voor iemand anders online zaken bij de overheid regelen? Of wilt u dat iemand anders iets online voor u regelt bij de overheid? Dan kunt u iemand machtigen.

Een DigiD aanvragen is gratis.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met DigiD via +31 (0)88 12 36 555.

Uw DigiD verloopt als u het 3 jaar niet gebruikt.

Zo vraagt u een DigiD aan:

  • Ga naar de website van DigiD.
  • U vult de volgende gegevens in op de website van DigiD:
    • burgerservicenummer
    • geboortedatum
    • adresgegevens
  • Kies zelf een gebruikersnaam.
  • U krijgt per post een activeringscode.
  • Activeer uw DigiD met de activeringscode en uw gebruikersnaam.